woensdag 3 augustus 2011

Eindstand Eredivisie voorspellen

Zag net op fcupdate.nl een voorspelling van de eindstand van de eredivisie. Dacht dat is leuk, dat ga ik ook doen. Dus hier mijn voorspelling voor het komende seizoen:

1 Ajax
2 PSV
3 Twente
4 AZ
5 Heerenveen
6 Groningen
7 Roda JC
8 Feyenoord
9 Den Haag
10 Utrecht
11 Vitesse
12 Heracles Almelo
13 NEC
14 NAC Breda
15 De Graafschap
16 Excelsior
17 VVV Venlo
18 RKC Waalwijk

Dus Ajax wordt volgens mij opnieuw kampioen. Ik reken er dan wel op dat Vertonghen het hele seizoen bij Ajax blijft, zonder Vertonghen zal het een stuk lastiger worden om kampioen te worden. Ik heb hoge verwachtingen van Theo Janssen. Zal dit jaar zijn echte klasse kunnen laten zien met spelers al Eriksen, Sulejmani en Sightorson naast/voor hem.

PSV heeft volgens mij wel de beste selectie (goede aankopen), maar op een of andere manier heb ik geen goed gevoel bij Rutten als trainer, er is natuurlijk al veel over gezegd en ik sluit me erbij aan dat Rutten de ploeg niet herkenbaar beter laat voetballen. Met een andere trainer, was PSV denk ik kampioen geworden.

Twente heb ik als derde, denk dat Twente afgelopen jaren maximaal geprofiteerd heeft van de mindere jaren van Ajax en PSV, nu deze weer een stap vooruit gemaakt hebben, Ajax met de eigen stijl en een echte Ajax-trainer en PSV weer met de geldbuidel de juiste aankopen. Daarbij komt dat Twente het gemis van Theo Janssen niet zomaar zullen kunnen opvangen. Daarnaast zullen denk ik spelers als Chadli, Ruiz bij halverwege het seizoen (als Twente achterblijft bij Ajax en PSV) sneller besluiten weg te gaan.

Op de 4e plaats heb ik AZ, dit omdat Gert-jan Verbeek er steeds weer in slaagt om van een groep indivisulisten een homogone groep te maken. Ook dit jaar zal hem dit wel weer lukken. (Tip voor PSV; met Verbeek zou je dit jaar kampioen worden.)

5e plaats, eerlijk gezegd wel een beetje subjectief, maar aan de andere kant een selectie met Assaidi, Dost, Djuricic, Roorda, Beerens en Narsingh moet je gewoon boven aan de subtop meedoen. Dus Jans kan laten zien dat hij de boel op orde krijgt. Zo niet, ja dan lijkt het me duidelijk.

Groningen, Roda op 6 en 7 plaats lijkt me ook duidelijk.

Op de 8e plaats Feyenoord. Vorig jaar was het begin natuurlijk wel heel erg dramatisch en gedurende het jaar werd het toch wat beter. Met het vertrek van Wijnaldum en Castagnios is Feyenoord gewoon een middenmoter geworden en zullen dus ook in de middenmoot eindigen.

Den haag zal zijn topseizoen niet kunnen herhalen dus 9e.

Vervolgens de clubs die in mijn ogen niet goed genoeg zijn voor de sub-top zijn en dus ook een seizoen in het midden zullen spelen: Utrecht, mist zijn 2 beste spelers van vorig jaar. John van de Brom zal niet bewijzen dat je succes kunt kopen. Ja en Heracles, daar weet ik eigenlijk niets over te melden. Vervolgens NEC en NAC, waarbij ik in mijn achterhoofd wel heb dat ik met NEC er wel eens naast kan gaan zitten. Er is immers altijd een verassing, vorig jaar Den Haag, daarvoor Heracles. Dus wellicht dat NEC dit jaar zou kunnen worden, maar normaal dus op de 13e plek.

De strijd om degradatie en na-competitie zal gaan tussen de Graafschap, Excelsior, VVV en tot slot RKC en in die volgorde zullen ze volgens mij ook eindigen.

En ja, je mag me hieraan houden, maar nog leuker zou ik het vinden als je zelf een lijstje maakt!

Geen opmerkingen: