zondag 11 september 2016

Hoe gaat het nu?



"Hoe gaat het eigenlijk met je hardloop of SOUL-ervaringen" die vraag krijg ik de laatste tijd vaak. Op zich ook wel logisch want ik heb namelijk gemerkt dat veel mensen eigenlijk ook best wel meer zouden willen sporten. Sommige om af te vallen, maar ook gewoon om je lekker fit te voelen. En het klinkt zo simpel; je moet gewoon beginnen en je zult vanzelf ervaren dat het gewoon lekker is om goed bezig te zijn. Maar ja dat begin, dat kan best nog weleens moeilijk zijn. En als je dan één keer begonnen bent, dan moet je het natuurlijk vasthouden.


Hardlopen is gewoon leuk

Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar Hardlopen is gewoon leuk! En dat komt omdat het beter gaat dan ooit tevoren. Elke week loop ik 2 tot 3 keer en waar het me in het verleden nooit lukte om door de week te gaan hardlopen, doe ik het nu bijna 2 keer per week zo'n half uur tot 40 minuten. De ene keer voor het eten en de andere keer na het eten.

Hoeveel ik ben afgevallen, geen idee. Voor mij is het getal op de weegschaal niet echt interessant. Het gevoel, mijn fitheid zijn voor mij veel belangrijker. En dat is goed. Daarnaast is het natuurlijk leuk voor iemand die zo ijdel is als ik, om te horen dat je er zo goed uit ziet. Zichtbaar fitter en behoorlijk wat kilootjes minder. Komt dit nu door de zakjes van SOUL en CORE? Ik weet het niet, maar van meerdere personen die nu SOUL zijn gaan gebruiken hoor ik de zelfde verhalen. Het geeft je energie en je herstelt sneller. Feit is ook dat mijn vorige pogingen om hardlopen steeds stopten door spierpijn of andere pijntjes. Daardoor kostte het mij steeds (te) veel moeite om vol te houden. Het lopen ging nooit echt soepel, het leek er zelfs meer op dat ik aan het zwoegen was. De enige keer dat ik het echt een langere tijd heb vol gehouden was de voorbereiding voor de Kika-run. Maar daar zat de motivatie op een heel ander terrein. Maar toen ik die voltooid had ben ik daarna ook weer snel gestopt met hardlopen. Maar nu wil ik doorgaan en heel opmerkelijk het kost me dit keer gewoon geen moeite om te gaan hardlopen, sterker nog, ik probeer zo vaak mogelijk de hardloopschoenen aan te trekken.

Gebruik SOUL en CORE

Elke keer na het hardlopen neem ik een zakje CORE om sneller te herstellen. Ook neem ik elke ochtend nog steeds één zakje SOUL voor de energie. Voor mijn Dit zijn de voordelen die ik ervaar tijdens het sporten:

  1. Veel fitter waardoor motivatie om te gaan lopen erg hoog is
  2. Minder snel verzuring tijdens het lopen
  3. Nauwelijks spierpijn na het lopen
  4. Een algeheel goed en ontspannen gevoel
Elke zondagochtend tussen 9.30 uur en 10.30 uur tref je me op de skeeler/wielerbaan bij het sportpark Schuttersveld. Misschien vind je het leuk om samen met mij te sporten. Je kunt er hardlopen, skeeleren of skateboarden. Lekker in je eigen tempo en zonder verdere verplichtingen. Ik zou het in ieder geval leuk vinden als je er volgende week zondag ook bent. 

Zie ik je daar?

Geen opmerkingen: