zaterdag 18 juni 2011

Kostprijsberekening Beerens

Az biedt 2,5 miljoen voor Beerens.

Lijkt me een beetje weinig voor een jonge speler die nog een contract heeft tot juli 2013. Toch blijft het lastig om een goede prijs te bepalen lijkt mij. Wat moet een speler nu kosten?
Als je soms ziet wat voor belachelijke prijzen door engelse, spaanse en italiaanse spelers betaald worden.

Maar als je dichter bij kijkt zie dat een of andere russische club (Anzji Machatsjkala) zomaar 14 miljoen neertelt voor Balázs Dzsudzsák dan zou je toch verwachten dat Beerens wat meer zou kosten dan 2,5 miljoen. Nu had Dzsudzsák een contract tot 2015. Dus kon PSV meer vragen voor een langer lopend contract. Per jaar was dat dus 3,5 miljoen. Als je dat afzet naar Beerens zou dat dus 7 miljoen zijn.
Beerens is ook nog eens 1 jaar jonger dan Dzsudzsák. Dus lijkt me dat een goede vergelijking. Nu is de vraag nog of Beerens zo goed is als Dzsudzsák. Dat denk ik niet, met name de wisselvalligheid van Beerens spreekt in zijn nadeel. Maar Dzsudzsák heeft weer een paar nare trekjes die een paar wedstrijden schoring per jaar opleveren. Dat heeft Beerens niet dus dat de 7 miljoen niet gehaald zal worden kan ik me in vinden maar een bedrag tussen 5 en 6 miljoen is wel een mooi bedrag. Andere suggesties?

Geen opmerkingen: