donderdag 16 juni 2011

Toekomst in Heerenveen?

Vandaag in de LC te lezen dat SC Heerenveen 3 talenten langer vastlegt. Verder blijft het toch wel stil rondom de toekomst van de club. Eerder wel het 2-jarig contract van Quenton Martinus.
Allemaal geweldig voor de toekomst, maar wat brengt het ons in het nieuwe seizoen. Nu we net weer de buidel hebben moeten trekken voor de seizoenskaart ben ik wel benieuwd of we volgend jaar weer "waar voor ons geld krijgen".
De afgelopen twee jaar was natuurlijk bagger en dan heb ik het niet eens over de resultaten. Hoeveel mooie, spannende wedstrijden en met name veel spectaculaire momenten hebben we het laatste seizoen nou gezien. Als eeste komt natuurlijk die briljante wedstrijd van Assaidi tegen Twente bovendrijven in mijn herinnering. Maar dan wordt het stil in mijn geheugen. Nu kan dat natuurlijk aan mij liggen, dus help mij eens.

Nu we dus weten dat Ron Jans blijft vrees ik opnieuw weinig spektakel voor het nieuwe seizoen. Het heeft lang geduurd voordat ze besloten hebben om door te gaan met Jans, hetgeen ik niet anders kan concluderen dat ze twijfels hebben over de beste man. Ik moet dan altijd aan de wijze lessen van mijn ouders denken. Bij twijfel niet inhalen. En toch gaan ze door.

Ik ben er natuurlijk niet bij geweest maar als ik kan me heel goed voorstellen dat de spelersgroep het afgelopen jaar een groep zonder vertrouwen was. Ga maar na; als je op de training je best deed verdiende je een basisplaats. Ging het goed, meestal 1 of 2 wedstrijden, maar ging het dan weer fout (wat veel te vaak gebeurde) kreeg de volgende speler weer het vertrouwen. Wat Jans daar volgens mij volledig vergeet is wat dit met de speler doet die er uit gehaald wordt, maar nog meer bij de speler die wel mag blijven staan in de basis, maar toch de druk zal voelen, ik hoef maar 1 slechte wedstijd te spelen en ik sta er naast! Kijk naar Dost, Djuricic, Beerens, Svec, Elm, Haglund, Djuric, Kopic, allemaal spelers die het elftal in uit gejojood zijn. En allemaal spelers die ondermaats gepresteerd hebben.

Het vertrek van Vayrinnen, Grindheim en mogelijk aanstaande vertrek van Beerens, Djuricic en/of Roorda beloofd niet veel goeds. Dit betekent dat we opnieuw een club met ongekende mogelijkheden zijn, prachtige talenten, maar opnieuw in opbouw. Graag zou ik wat meer consistentie zien, zoals we die een paar jaar geleden wel kenden en die een gegarandeerde subtopper opleverde.
Ik hoop echt dat we volgend jaar weer een jaar met spektakel gaan krijgen, het resultaat komt dan vanzelf weer.

Geen opmerkingen: