zondag 19 oktober 2008

Alves: "Mijn doelpunten komen wel"


Alves: "Mijn doelpunten komen wel"
Afonso Alves maakt zich geen zorgen over zijn gebrek aan doelpunten in het shirt van Middlesbrough. De oud-spits van sc Heerenveen wist deze jaargang pas één keer het net te vinden.

Zaterdagavond verloor Middlesbrough thuis met 5-0 van Chelsea. De Braziliaan begon op de bank en was na de invalbeurt onzichtbaar. "De verdedigers zijn hier een stuk alerter dan in Nederland. Bij Heerenveen scoorde ik meer doelpunten dan er wedstrijden waren", zegt hij tegen The Daily Mail.

"Ik voel me hier steeds meer op mijn gemak. Ik weet zeker dat als ik gewoon rustig blijf en mijn eigen spel blijf spelen dat de doelpunten vanzelf gaan komen", gaat Alves verder. "Ik heb geen spijt van mijn komst naar Engeland. Hun bod was het beste en de stad en de fans zijn geweldig."

"Daarnaast heb ik met landgenoten Fabio Rochemback en Juninho gesproken over de club. Ze waren allebei lyrisch", besluit Alves.

Middlesbrough nam Alves (27) in januari voor zestien miljoen euro over. Sinds zijn komst naar de club scoorde hij in negentien competitieduels zeven keer.

Geen opmerkingen: