donderdag 23 oktober 2008

Heerenveen AC-Milan 1-3



Heerenveen-AC Milan

Vanavond heeft SC-Heerenveen kunnen zien dat je de kansen die je krijgt moet benutten. Les 1 in de cursus hoe kom ik aan de Europese top.

Ancelotti prijst strijdwijze Heerenveen
AC Milan-trainer Carlo Ancelotti keek wel even vreemd op toen hij zag dat Heerenveen het UEFA Cup-duel (1-3) begon met slechts drie echte verdedigers. "Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt", zei Ancelotti achteraf.

In het Abe Lenstra-stadion trakteerde AC Milan de thuisploeg op een 1-3 nederlaag. Ancelotti zag een prachtig duel. "Het is een fantastische wedstrijd geweest", zo zegt de oefenmeester op de persconferentie. "Met name vanuit het oogpunt van Milan heb ik een mooie voetbalavond gehad. We hebben weinig weggegeven. Ook hebben we wat geluk gehad, maar dat is het spel."

Heerenveen-trainer Trond Sollied verraste vriend en vijand met zijn gewaagde 3-5-2-opstelling. Ook Ancelotti moest zich even in de ogen wrijven toen hij dat constateerde. "Ik was heel verrast door de opstelling van Heerenveen. Ik had vier verdedigers verwacht. Wij hebben ons daar overigens niet op aangepast. Door de speelwijze van Heerenveen konden wij handig gebruikmaken van Kaká. Dat hebben we goed gedaan."

"Of het onverstandig is om zo tegen AC Milan te spelen?", herhaalde Ancelotti een vraag van een journalist, "daar reageer ik niet op, dat kan ik niet zeggen. Ik ben niet de trainer van Heerenveen. Wel vond ik het van lef getuigen dat Heerenveen zo startte, dat heb ik nog bijna nooit meegemaakt. Een compiment."

Geen opmerkingen: